Saturday, July 25, 2009

گرامیداشت خاطره جان باختگان راه آزادی

هر شب ستاره ای به زمین می کشند و باز
این آسمان غم زده غرق ستاره هاست


در خبرهای روز یکشنبه ۲۱ ژوئن ۲۰۰۹ مصادف با ۳۱ خرداد ۱۳۸۸ چنین آمده بود
بنا بر گزارش های رسیده از بستگان نزدیک دختری به نام ندا که روز ۳۰ خرداد در محله امیر آباد تهران به شهادت رسید نام کامل وی ندا آقا سلطان و متولد ۱۳۶۱ بوده است. وی در روز ۳۰ خرداد به همراه استاد موسیقی خود آقای پناهی و چند تن از هم کلاسی هایش در تظاهرات شرکت داشته است . ندا، برای دقایقی در حالی که با موبایل صحبت میکرده از جمع تظاهر کننده عقب می افتد که دراین هنگام ۲ تن از افراد موسوم به لباس شخصی موتور سوار، قلب ندا را با کلت کمری هدف قرار می دهند. ندا آقا سلطان در دستان استادش جان می سپارد. بر مبنای این گزارش موتور سواران توسط مردم متوقف شده و دستگیر می شوند. ظهر روز ۳۱ خرداد ( روز بعد از شهادت) پیکر ندا به شرط خاکسپاری سریع ومحرمانه در بهشت زهرا به خانواده اش تحویل شده و متعاقبن خاکسپاری وی تحت شدیدترین تدابیر امنیتی و با سرعت بسیار انجام شده است. مراسم یادبود ندا قرار بود فردا اول تیر ساعت ۵ تا ۶.۳۰ در مسجد نیلوفر واقع در عباس آباد تهران برگزار شود که با تماسی از طرف مسجد این مراسم لغو شده است. همچنین به تمام مساجد تهران ابلاغ گردیده که اجازه برگزاری مراسم ترحیم و یادبود برای ندا آقا سلطان را ندارند!

ولی ما ایرانیان هلند برگزار می کنیم!

خانواده های آقا سلطان، امیرنژاد، آسا، اعرابی، سهرابی، طهماسبی، بروایه، کرمی، موسوی، کامرانی، هاشم‌زاده، روح‌الامینی و دیگر شهیدان راه آزادی!

حال که جمهوری اسلامی شما را با ددمنشی کامل حتی به یادبودی کوچک برای این بزرگ فرزندان کهن دیارمان، ایران منع می کند، ما ایرانیان هلند به یاد ندا، ناصر، کیانوش، سهراب، حسين، یعقوب، مهدی، ترانه، محمد، مسعود، محسن و دهها جوان برومند ایرانی که قربانی خشونت انحصار طلبان جمهوری اسلامی شدند در کنارهم جمع خواهیم شد و یاد و نامشان را گرامی میداریم، سرودشان را می سراییم و قول می دهیم که رهرو راهشان شویم.

علاقمندان می توانند شمعی همراه بیاورند تا نورش راهدیهء این ستارگان ابدی سرزمینمان کنند.
کمیته ندای ایران در هلند



Herdenkingsbijeenkomst slachtoers Iran


Ter herdenking van Neda Agha Soltan en andere slachtoers van recente protesten in Iran, heeft het comité ”Stem van Iran” een bijeenkomst georganiseerd op de veertigste dag van hun moedige, doch treurige dood.
Wij nodigen een ieder die steun wil betuigen aan strijders van vrijheid en democratie in Iran van harte uit om hierbij aanwezig te zijn.





Datum en tijd:

vrijdag 31 juli, 20.00-23.00 uur
Plaats:
Beursplein, Amsterdam
Programma:
muziek, poëzie, aansteken kaarsen



No comments:

Post a Comment

شرکت ندای ایران در اعتصاب غذای لاهه